Τα δύο τμήματα της Ε΄τάξης διάλεξαν για τα φετινά Χριστούγεννα να δημιουργήσουν από ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης των ημερών του Δεκεμβρίου.
Στο Ε΄1 ένας χαρούμενος χιονάνθρωπος τους βοηθά να μετρούν πόσες ημέρες απομένουν για να έρθουν τα Χριστούγεννα. Κάθε μέρα ένα παιδί κρύβει μια ευχή στην αντίστοιχη θήκη της ημερομηνίας.
Στο Ε΄2 ένα έλατο φορτωμένο 25 σακουλάκια χαρίζει κάθε μέρα τις καραμέλες του σ' ένα απ' τα παιδιά της τάξης. Το σακουλάκι επιστρέφεται με μια ευχή.
Όλες οι ευχές (39) θα διαβαστούν την καινούρια χρονιά. θα σας ενημερώσουμε και τότε με περισσότερες λεπτομέρειες...
Με τη βοήθεια ενός τραγουδιού εξασκούμαι στα επιρρήματακαι τα επίθετα
Ακούγοντας το τραγούδι του Δ. Μπάση "το λίγο" συναντάς πολλά επιρρήματα και επίθετα
Λίγο αριστερά, λίγο δεξιά θα τη βρω την ευθεία τελικά. Λίγο μαγικά, λίγο μάγκικα θα τα βγάλω πέρα μια χαρά. Λίγο αληθινά, λίγο ψεύτικα θ' αποκτήσω κι άλλα υλικά.
Αυτό το λίγο-λίγο, λίγο-λίγο είναι, σου λέω, μεγάλη πονηριά. Θέλω να φύγω, το λίγο είναι ναυάγιο στη στεριά. Πνίγομαι, πνίγω στο λίγο, σε μια γουλιά.
Λίγο ευαίσθητος, λίγο αναίσθητος ασχολούμαι, παλεύω και ζω. Λίγο ελεύθερος, λίγο δεύτερος ερωτεύομαι, κάνω παιχνίδι κι επιζώ. Λίγο ανέντιμος, λίγο έντιμος όπως όλοι οι άνθρωποι κι εγώ.
Αυτό το λίγο-λίγο, λίγο-λίγο είναι, σου λέω, μεγάλη πονηριά. Θέλω να φύγω, το λίγο είναι ναυάγιο στη στεριά. Πνίγομαι, πνίγω στο λίγο, σε μια γουλιά.
Αυτό το λίγο-λίγο, λίγο-ναι μιλάμε είναι μεγάλη πονηριά. Πρέπει να φύγω, το λίγο δε θα με βγάλει πουθενά. Την πόρτα ανοίγω να φύγω πριν να ν' αργά. 1)Σημειώνω τα επιρρήματα της πρώτης στροφής και βρίσκω από ποιο επίθετο παράγονται.
Σκέφτομαι αν κάποιος τύπος του επιθέτου(π.χ. γενική πληθυντικού θηλυκού) ακούγεται το ίδιο με το επίρρημα.
2)Σημειώνω στην τρίτη στροφή τα επίθετα που ακούω και μετά σχηματίζω τα επιρρήματα που προκύπτουν
Θέλεις να μάθεις κανόνες ομαδικών παιχνιδιών που έπαιζαν παλαιότερα οι γονείς σου και μπορείς να παίξεις κι εσύ σήμερα με τους φίλους σου; http://12dim-volou.mag.sch.gr/games.htm
Παρακολούθησε όσα από τα 4 αποσπάσματα της παιδικής σειράς ΦΡΟΥ ΦΡΟΥ θέλεις. Σημείωσε ποιες ομοιότητες υπάρχουν ανάμεσα στο σχολείο που επισκέφτηκε ο Φρου Φρου και το δικό σου σχολείο. Παρατήρησε όχι μόνο το κτίριο αλλά και τα πρόσωπα και τη συμπεριφορά τους τα λόγια τους κ.λ.π. Έπειτα κάνε το ίδιο και για τις διαφορές ανάμεσα στα 2 σχολεία. Τέλος γράψε ένα κείμενο όπου θα περιγράφεις το τέλειο σχολείο για σένα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις στοιχεία κι από την παιδική σειρά κι από την εμπειρία σου.