26/5/11

ΠΑΡΕ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΕΣ!!!

ς






Την Πέμπτη 12 Μαϊου, οι Ε΄1 και Στ΄ τάξεις του σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Πάρε μέρος και καθάρισες» που διοργάνωσε ο Μεσογειακός Σύνδεσμος για τη σωτηρία των θαλάσσιων χελώνων MEDASSET. Μαθητές από δημοτικά σχολεία της περιοχής μας προθυμοποιήθηκαν να... «βάλουν και αυτοί ένα χεράκι», προκειμένου να καθαριστεί η παραλία της Αλυκής του Αιγίου από τα σκουπίδια που απερίσκεπτα αφήνουμε εκεί.
Την προηγούμενη μέρα είχε γνωστοποιηθεί στους μαθητές ο σκοπός του συνδέσμου και είχαν δοθεί πληροφορίες για τις καταστρεπτικές συνέπειες τόσο στο θαλάσσιο και στο παράκτιο περιβάλλον, όσο και στον άνθρωπο. Επίσης είχαν δοθεί οδηγίες για τη δράση και τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να κινηθούν ώστε να αποφευχθούν ατυχή περιστατικά.
Φτάσαμε εκεί περίπου στις 10:00 το πρωί όπου μας περίμεναν μέλη του συνδέσμου οι οποίοι επρόκειτο να αναλάβουν το ρόλο των ομαδαρχών μιας και τα παιδιά θα χωρίζονταν σε ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από 10 περίπου άτομα και αναλάμβανε να μαζέψει υλικά της ίδιας κατηγορίας(πλαστικό, αλουμίνιο, γυαλί, χαρτί ή διάφορα μη ανκυκλώσιμα υλικά) περπατώντας κατά μήκος της παραλίας ενώ διέθετε ένα παιδί- υπεύθυνο καταγραφής όλων των απορριμάτων.
Τα παιδιά έδειξαν να τα ενδιαφέρει πραγματικά η δράση στην οποία είχαν εμπλακεί και... «δε σήκωναν κεφάλι» εφόσον μάζευαν ακόμα και το πιο μικροσκοπικό πλαστικό που συναντούσαν μπροστά τους. Αναμφίβολα, ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά τη σπουδαιότητα της διατήρησης καθαρών ακτών της χώρας μας αλλά και ολόκληρης της Μεσογείου που αποτελούν όχι μόνο το δικό μας αλλά και ενός ολόκληρου ζωικού βασιλείου το σπίτι...
Το καλοκαίρι έφτασε, όλοι μας ανυπομονούμε να αρχίσουμε τις βουτιές και το παιχνίδι στη θάλασσα!!!ΠΡΟΣΟΧΗ όμως... Όσο δικαίωμά μας είναι να απολαμβάνουμε την ομορφιά των ακτών μας, άλλο τόσο υποχρέωσή μας είναι να τις προστατεύουμε σαν σπίτι των θαλάσσιων ζώων. Εξάλλου δε λέγαμε ότι κάθε δικαίωμα οδηγεί ταυτόχρονα σε μια υποχρέωση....;;;;;






ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!


























1 σχόλιο:

Δήμητρα Ρούσσου είπε...

Συγχαρητήρια!!!
Θεωρώ ότι ο οικολογικός ακτιβισμός οφείλει να είναι εξέχων στην ιεράρχηση των στόχων ενός δασκάλου.
Οι μαθητές αναπτύσσουν με την δράση πολύ πιο έντονα οικολογική συνείδηση απ`ό,τι κι αν μελετήσουν ως ενήλικες βιβλία περί την οικολογία.
Αυτό-δηλ. η ώριμη μελέτη-συνέβη με την γενιά μας, αλλά δεν απέφερε αποτελέσματα.
Μου αρέσουν πολύ οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνετε!